30 wrz 2014

Dzieciaki też chcą dobrze wyglądać


Jedna z propozycji Burdy szczególnie przypadła mi do gustu, tym bardziej że z uszyciem dziecięcej koszuli nosiłam się już od jakiegoś czasu. Tym razem jednak, chciałam dopieścić swoją pracę na maxa, i nie tylko względy techniki szycia mam tu na myśli. O co chodzi, i czy mi się to udało, zobaczcie sami. 
Dodatkowym atutem tego projektu jest również to, że został dostosowany do potrzeb dziecka z nieco krąglejszą figurą. Kupowanie odzieży dla tego typu figury niekiedy graniczy z cudem, chyba że godzimy się na zbyt długie rękawy czy nogawki. Te dzieciaki nie mają niestety oferty odzieżowej dostosowanej do swoich potrzeb, pomijając kwestię spodni w gumkę i bluzy dresowej. Sklepy z odzieżą Made in China, które wyrastają jak grzyby po deszczu, nie dostosowują rozmiarówki do wymogów europejskich, a co tu dopiero typów figury. Dlatego też, mając pod swoją opieką pociechę z krąglejszym brzuszkiem, postanowiłam podjąć wyzwanie, i zgodnie ze sztuką krawiecką dostosować formę podstawową na potrzeby wzrostu 116 noszącego rozmiar 128 /z całymi tego konsekwencjami estetycznymi, kiedy skazane jesteśmy na sklepową garderobę/.


Bluzeczka została uszyta z delikatnego kwiecistego batystu w kolorze biało - zielonym /zieleń trawiasta nie morska jak to wygląda na niektórych zdjęciach/










Sporo czasu zajęły mi hafty no i mankiety z maleńkimi kokardkami.  



Na bocznej listwie został przyszyty mały zapasowy guziczek.





 Rozmiary bluzki:
128 dostoswane dla 116.
dł. tyłu: 50 cm
dł. przodu: 52 cm.
obwód w talii: 80 cm.
szer. ramion: 32 cm.
dł. rękawa: 41 cm.
obwód mankietu: 15 cm.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz