25 lip 2014

Lalka hand made DIY


Napisałam, że podzielę się tym, co znalazłam w archiwalnych Burdach. Czas zatem dotrzymać słowa i pokazać co nieco z dawnych lat. A to, że z dawnych, to tylko in plus. Zapewniam.
W jednym z egzemplarzy Burd, na stronie Burdy - archiwum znalazłam instrukcję wykonania lalki. Muszę przyznać, że nigdy tego nie robiłam, choć po takim kursie nabrałam ochoty. Bariera językowa może odstraszać, ale po co mamy translatory i obrazki. Rękodzielniczki 'mojej daty' mogą jeszcze 'co nieco' pamiętać z nauki jęz. rosyjskiego z podstawówki ;-) Nie ma co narzekać i brać się do roboty. Co do części, chociażby twarzy laki, to pewnie można gdzieś dostać. Jak wiecie gdzie, to piszcie w komentarzach. Chętnie się dowiem. Umieszczam jak największe zdjęcia, aby można było w miarę swobodnie czytać/ tłumaczyć tekst.
Burda w której to znalazłam, to 8/1990.

Oto obrazkowe etapy pracy:













2 komentarze:

  1. Mam tą Burdę po polsku. Teraz mi o niej przypomniałaś. Zawsze chciałam zrobić tą lalkę, jednak zawsze brak czasu mi nie pozwalał. Może niedługo jak przejdę na emeryturę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostatnim czasie postanowiłam kupować Burdy z lat wcześniejszych, właśnie z powodu dodatków, jakie w sobie zawierały. Na jakiś czas zaprzestano je umieszczać, nad czym mocno ubolewałam. A ta lalka to bardzo ciekawy pomysł na prezent.

      Usuń