5 lip 2014

Krój dziecięcy. Podręcznik dla samouków i uczniów szkół krawieckich

Tym razem chcę Wam pokazać jaką wartość mają książki z zakresu krawiectwa, będące jednocześnie z minionej epoki. Na jednej z aukcji kupiłam tym razem książkę pod tytułem: 'Krój dziecięcy'. Wiedziałam, że to coś dla mnie. 
Spis treści wydawał się standardowym, jak na takie pozycje książkowe. Zawsze coś o miarach i zasadach konstruowania form krawieckich. Ta książka okazała się jednak kopalnią wiedzy dla takiego konstrukcyjnego laika jak ja. Mam w niej opisane dokładnie etapy konstruowania form na potrzeby szycia poszczególnych części garderoby,  z czytelnym opisem. Do tej pory te wszystkie oznaczenia to była jakaś wiedza tajemna. Na przykładzie konstrukcji rękawa pokażę Wam przejrzystość i jasność przekazu informacji. 





Dla mnie takie książki to skarb. Będąc samoukiem bazującym na Burdach, postanowiłam poznać zasady konstrukcji form i coraz bardziej mi się t podoba. Nie umiem odnieść zasad dawniejszych do współczesnych, związanych z konstruowaniem form. Jestem ciekawa, czy w ogóle są różnice. Zapraszam osoby zorientowane w temacie o napisanie jak to jest: są czy nie, różnice w konstruowaniu form. Ja tę wiedzę poznam nieco później, bowiem postanowiłam się rozwijać w zakresie szycia i zapisałam na roczną szkołę policealną na kierunku: Projektant mody. Już nie mogę się doczekać zajęć z wizażu, materiałoznawstwa, projektowania kolekcji czy samego konstruowania. Przeglądnęłam sobie kiedyś tam książki z zakresu modelowania form odzieży i dopiero to pokazuje jaką zabawą jest szycie. Że to jest świetna sprawa to ja wiem dobrze już od baaardzo dawna, 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz