1 gru 2013

Wstążeczkowy obrazek cz 1/2



W ostatnim czasie zachwyciłam się haftem wstążeczkowym. Brakowało mi jednak odwagi by się z nim zmierzyć. Aż do ostatniego tygodnia.
Przedstawiam obrazek wykonany między innymi z zastosowaniem haftu wstążkami, tasiemkami czy "lentami" jak to mówią poza naszymi granicami. Jak mi to wyszło, oceńcie sami.

Jak widać na pierwszym zdjęciu, wykorzystałam kilka technik. Obrazek powstał dzięki zastosowaniu decoupage na tkaninie, kwiatki jak już wszystkim wiadomo dzięki wstążeczkom. Obramowanie obrazka wykonałam szydełkiem, dziergając cieniowaną nitką. Cały zresztą obrazek został zrobiony na cieniowanej kanwie, która od czasu już dawnego czekała na swoje pięć minut, w moich przydasiach.




Motylek wymagał zaś cierpliwego i dokładnego szycia na okrętkę zgodnie z założonym wzorem, wcześniej wykonanym fastrygą. Dodałam kilka koralików przyklejonych na gorąco.


Zachwyciły mnie te kwiatki, które tak na prawdę nie wymagają niebywałej zdolności. Jeden motyw wykonywany różnymi wstążkami, z różnym zaciągnięciem i szerokością daje odmienny efekt, za co cenię właśnie haft wstążeczkowy.




Kwiatuszki wykonane jak ten poniżej, zachwyciły mnie najbardziej. Są subtelne, delikatne i łatwe do wykonania. Pokażę technikę w następnym wpisie, gdy obrazek będzie już gotowy, czyli oprawiony w ramkę. Dzisiejszy wpis to wynik mojej niecierpliwości :-)


Zdjęcie poniższe pokazuje cudowny, trójwymiarowy efekt, jaki się uzyskuje, dzięki haftowaniu wstążkami.




Na dziś, to wszystko. Następny wpis będzie bardziej techniczny. Polecam zaglądnąć do zbiorów na chomikuj.pl, gdzie chomikujący mają zagraniczne książki związane z haftem wstążeczkowym. Nasz rynek w materiały związane z tą techniką jest bardzo ubogi. Jedyna książka jest nieosiągalna, z racji wyczerpania nakładu. O przepraszam. Na allegro można ją czasem znaleźć za 170 zł!!!, gdzie cena księgarniana to niecałe 20 zł. Na szczęście jest wiele blogów gdzie zamieszczone są tutoriale.
 
Znaleźć można także filmiki nagrywane przez Rosjanki. To, co one potrafią, to "czapki z głów".
 
Pozdrawiam.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz