19 gru 2013

Stylizacja konkursowa "Jesienne mgły"

Tym razem i ja postanowiłam spróbować swoich sił w konkursie krawieckim. Temat przewodni konkursu brzmiał: "Jesienne mgły".
Po przeanalizowaniu różnych wariantów postawiłam na spódniczkę w rozmiarze 116. Była nieco pracochłonna, niemniej jednak efekt końcowy wydaje się zadowalający. Poniżej umieszczam zdjęcia z kilku etapów pracy i efekt finalny na modelce.



 Po skrojeniu i uszyciu spódnicy, przyszedł czas na wszywanie falban z organzy. Nie było łatwo, tym bardziej ze moja maszyna zaczęła strajkować:-)

Po uporaniu się z falbanami symetrycznie udrapowałam spódniczkę i wszyłam pierwszą tasiemkę satynową.


Jak widać, pracy jeszcze sporo. No i manekin chyba przytył:-)


Poniższe zdjęcie przedstawia próbę dopasowania tkaniny na bluzeczkę, do spódniczki. Bluzeczka z tak zwaną "wodą" stanowiła dla mnie pewne wyzwanie, bowiem powstała bez wspierania się gotowym wykrojem z chociażby Burdy. Czyli zarówno konstrukcja formy jak i jej modelowanie to moja samodzielna robota.


Teraz już spódniczka wzbogaciła się w karczek. Oczywiście doszyłam jeszcze suwak i podszewkę, którą wzbogaciłam fiszbiną. Jest też i druga tasiemka satynowa.



 Kwiatki na spódniczce sprawiły mi chyba najwięcej frajdy. Poniższe zdjęcia przedstawiają kwiatki, jak i drapowania ozdobione podłużnymi koralikami. A kwiatki zostały zrobione technika wykorzystywaną w hafcie wstążeczkowym.


A oto zdjęcia przedstawiające efekt końcowy: na manekinie (tym zrobionym "na miarę"),




oraz na modelce.




Teraz to już tylko mi pozostało czekać na ogłoszenie wyników. Niemniej jednak, jakie by nie były, moja pociecha ma całkiem fajowe ciuszki:-)


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że Ci się podoba. Jak wcześniej napisałam, lubię łączyć techniki. Niedługo umieszczę wpis, jak zrobić kwiatki. Sposób prosty, a efektowny. Pozdrawiam.

      Usuń