20 lis 2013

Czasopismo dla krawców Modne Krawiectwo


Modne krawiectwo
 Po latach korzystania z gotowych wykrojów Burdy, postanowiłam spróbować swoich sił w konstruowaniu form i ich modelowaniu. Chcąc zasięgnąć nieco fachowej porady, sięgnęłam do specjalistycznych pism dla krawców.
Kupiłam na aukcjach Allegro kilka egzemplarzy czasopisma Modne krawiectwo. Mimo, że jest ono z nieco odległych lat, to zawiera wiele cennych informacji i porad. Poniżej zamieszczam formę podstawową spódnicy z jej wyliczeniami. Bo tak na prawdę, w tych wyliczeniach tkwi całe sedno. Jeśli już poznamy całą procedurę konstruowania formy, to z modelowaniem też damy radę. Polecam to już archiwalne czasopismo wszystkim tym, którzy mają ochotę na więcej swobody w swojej przygodzie z krawiectwem.

Oto Modne krawiectwo i jego retro styl /lata 79-87/


Oto forma spódnicy podstawowej z dwiema zaszewkami (Modny krój Lato 2/1984), skonstruowana dla osoby o wymiarach podanych w tabeli.



Poniżej znajduje się opis tworzenia formy, który pozwala na samodzielne narysowanie formy spódnicy dla własnych potrzeb. Takiej właśnie instrukcji poszukiwałam w nowszych publikacjach, z różnym skutkiem.
















 





























 

2 komentarze:

  1. Aleja inspiracji ma przyjemność zaprosić na pierwsze w swojej historii CANDY z okazji dziesięciotysięcznych odwiedzin bloga. ZAPRASZAM GORĄCO !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi będzie gościć. Pozdrawiam.

      Usuń